Лидерът на OPETH Mikael Akerfeldt: "Чувствам се горд, че не съм част от шибаното стадо"  

Posted by Svuio in ,

Популярността на OPETH нараства все повече и повече. Интересно е да научим какво мисли за метъла като цяло лидерут на шведите Mikael Akerfeldt. Предлагам ви интервю с него на metal-hammer.de .

Каква беше причината да започнеш да слушаш хеви метъл?

Бях заинтригуван понеже когато си дете се интересуваш от всичко, което е страшно, особено и отвратително. Докато растях хеви метъла ставаше много популярен в Швеция. Всички момчета на моята улица слушаха хеви метъл. Освен това си имахме списанието "ОК", така че бях облъчван с хеви метъл от много малък. Даже си купих първия метъл запис когато бях на 7.

Музикалния ми вкус тогва се доближава много до сегашния понеже винаги съм имал освободено мислене. Слушах Iron Maiden, David Bowie и Abba. Не мислех за това прекалено много. С времето навлязох повече в метъла и слушах само това, но сега съм отново отворен към всякакъв вид музика.

Не си спомням вече какво точно привлече интереса ми към метъла, но първия албум, който си купих беше The Number Of The Beast на Iron Maiden.

Кой персонализира най-много метъла според теб и защо?



Bruce Dickinson защото бях напълно влюбен в Iron Maiden когато бях малък.

Кой е най-добрият метъл албум в историята?

Трудно е да се каже, но да кажем Sad Wings Of Destiny на Judas Priest макар, че това е повече хард-рок албум отколкото метъл. Но нека кажем, че е метъл албум.

Коя е най-значимата метъл банда според теб?

Black Sabbath, Led Zeppelin и Deep Purple.

Какво означава за теб хеви метълът - начин на живот или музика?

И двете. Начинът на живот включва музиката. Понякога като се замисля какво беше в началото на 80-те се разгорещявам. Обхваща ме носталгия.Определено е начин на живот защото когато веднъж станеш метъл се превръщаш в аутсайдер за модерното общество. И днес е нещо подобно. Например ако отида на промо пътуване и отседна в шикозен хотел на закуска хората ни гледат в черните ни дрехи и ни смятат за по-незначителни от тях. Понякога това е неприятно, но пък те кара да се чувстваш горд, че не си част от шибаното стадо.

Какво е бъдещето на метъла, какво предстои?

Смятам, че в момента е на върха и ще започне да залязва освен, ако групите не изкарат нещо интересно. По мое мнение в днешно време бандите го дават на сигурно. Във време когато групите качват музиката си в интернет, качеството не е особено добро честно казано. Все пак се намират и добри банди. Повечето обаче бълват боклук, с което не постигат нищо. След година те ще са забравени. Нямат безсмъртието на Iron Maiden или Judas Priest.

С изключение на Opeth, разбира се, ха-ха-ха.

Какво е най-откаченото нещо, което си правил като метъл музикант?

Нямам много рокстар моменти. Но направих една простотия когато аз и Per Wiberg от Keys бяхме в Австралия. Накъркахме се яко и започнахме да мятаме столове от 12-я етаж направо на улицата. Беше много опасно, но очевидно бяхме твърде пияни. Накрая си платихме за столовете.

Можеше да убием някого, мислих си че хвърляме столовете на покрива на друга сграда, понеже съзнанието ми беше замъглено, а всъщност си беше направо на улицата.

В коя страна ти харесва най-много да свириш и защо?

Харесва ми навсякъде, но най-много в Австралия просто защото обичам страната. И имаме голяма аудитория там и свирим пред много хора. Хората са толкова готини, а климатът толкова як - смятам, че всеки, който е бил в Австралия ще се съгласи, че това е едно от любимите му места на планетата.

Коя е най-голямата ти грешка в кариерата досега?

Историята със столовете, за която споменах не е нещо с което се гордея, но музикално няма нещо, за което да съжалявам. Предполага се, че трябва да се учиш от грешките си, но не и да ги поправяш.

Кой е върхът на кариерата ти?

Ние сме на върха в момента с новия албум. Имаше затруднения с промените в групата. Но сега пламъкът е по-голям от всякога. Ако трябва да избера събитие то е да свирим на Roundhouse. Това беше голямо нещо за мен. Легендарно място, много хора - накара ме да се чувствам специален.

0 Какво мислиш?

Какво мислиш?

Абонамент

 

Email абонамент

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Архив

Free Blog CounterEnglish German Translation
Блог класация