Интервю с TARJA TURUNEN  

Posted by Svuio in ,


TARJA TURUNEN даде интервю за decibelmagazine.com.


Какво се случва в света на Tarja?

Ами първият албум вече излезе. Беше хубаво, че бе толкова успешен. Работихме здраво за това. За първи път имах възможност да композирам песни. Беше фантастично. Натрупах много опит. Имах голямо турне след него. Обиколих Европа три пъти и веднъж Южна Америка. Сега идвам в САЩ, Канада и няколко страни от Латинска Америка.

И преди си идвала тук (в Щатите) с Nightwish.

Да. Да, идвала съм. Имам официален фен-клуб наречен Winter Storm и се намират в Щатите. Така, че се надявам да видя някои от тези хора. Щастлива съм. Работя по следващия албум, който трябва да излезе догодина. Всичко се нарежда добре.

Била ли си някога несигурна работейки извън Nightwish?

Определено, най-голямото предизвикателство беше да убедя хората в това какво по дяволите ще правя след Nightwish. В музикално отношение. Музикалната компания, която беше нова за мен разбра, че албумът ми няма да е само хеви-метъл. Албум, който да няма да бъде поставен само в една категория. Те разбраха, че идвам с различна перспектива. Трябваше по някакъв начин да разкажа историята си чрез албума. Това беше най-голямото предизвикателство. Да покажа на всички какво съм намислила. И след това да бъда единствения отговорен човек за нещата, които щяха да се случат. Но имах щастието да работя с толкова хубави хора. Групата беше страхотна. Някои от тези музиканти са все още част от групата ми. Писането на музика беше голяма крачка за мен и ми трябваше подкрепа за това.

Знаеше ли какво точно искаш да правиш от музикална гледна точка?

Да, от началото имах ясна представа. Преборих се за звученето, което исках. Не беше лесно, но от началото знаех, че това е единствения начин. Определено.

Имаше голяма драма около напускането ти на Nightwish. Чела ли си книгата на Mape Ollila Once upon a Nightwish?

Не, не съм чела книгата.

Искало ли ти се е да получиш напътствия от бившите колеги в Nightwish?

Не, никога не ми е хрумвало. Наясно съм какво искам и как да живея живота си. Наистина съм ОК с всичко.

Спомена за нов албум. Да очакваме ли да е подобен на My Winter Storm?

Ще има разнообразие. Чувствам се като певица. Не мога да бъда поставяна в някакви рамки. Хората се опитват да го правят. Не се чувствам добре с това. Не смятам, че това е недостатък, напротив - смятам го за силна страна да пея и хеви метъл, и класическа музика. Работих усилено. Развивах гласа си. И продължавам. За първия албум изпуснах някои силни страни от себе си. Не бях доволна от звученето на китарите. Не беше толкова мощно колкото очаквах. Това е нещо, което ще подобря в новия албум. Тежкото звучене ще бъде изкарано на преден план, но ще има разнообразие.

Имаше много оркестър в My Winter Storm...

Харесвам това. Важно е за мен.

Ще наемеш ли оркестър за новия албум?

Да. Надявам се да мога да работя със същите момчета. Смятам, че се надяват да работят с мен и по следващите албуми. Те са от Лос Анжелис. През по-голямата част от кариерата им са правили филмова музика. Много са талантливи. Бяха ми в голяма помощ когато сглобявах албума. Ще се срещнем когато отида в Лос Анжелис.

Пролетен или летен ще бъде следващия ти албум?

А последния зимен ли беше? Не знам. Следващият албум ще бъде по-личен. Едва ли някой друг освен мен ще композира песните. Не мисля, че ще има песни на някой друг. Наистина този албум ще бъде много личен. Всички аспекти на живота ми ще са вътре. Животът ми като цяло, с двете различни култури във Финландия и Аржентина. Всичко това ще се отрази на музиката ми.

Какво е да живееш в Аржентина. Като финландка.

Аз съм момиче с късмет. Пътувала съм доста. Когато бях малка пътувах много с родителите си в Европа и САЩ. Това беше преживяване, което промени живота ми. Разбрах, че трябва да съм по-отворена към различните хора и култури. Беше интересно да видя как хората преживяват в една и съща ситуация, но по различен начин. Няма еднакъв начин да се правят нещата. С Nightwish пътувах доста. Сега гледам да свиря на места където никога не съм била. Да живея в Аржентина... Обичам страната, обичам хората. Много са отворени. Научих много от тях как да бъда и аз такава. Да говоря за проблемите си.

Това не е много финландско.

Наистина. Сериозна съм. Това не е култура типична за родината ми. Ние сме, много студени и затворени хора. Нямаме много навика да обсъждаме защо не харесваме това, което правим например. Има голяма разлика. Но никога не е било проблем. Наслаждавам се на нещата.

В тази връзка не смяташ ли, че е странно да поставяш лични неща в музиката и текстовете си?

Това е стъпка, която направих с My Winter Storm. Това беше смела крачка, която трябваше да направя. В началото бях изнервена. Не знаех как хората ще реагират. Не знаех дали хората няма да ме помислят за някаква тъпа овца. Притеснявах се, че музиката няма да бъде достатъчно интелигентна. И тем подобни. Но пък имаше хора, които ме подкрепиха. Тогава разбрах, че няма какво да загубя. От дъното на душата ми е, хората го усещат. Реалността е, че не мога да правя музика, която да е по вкуса на всеки. Можеш да правиш музика само за себе си. Ако други хора я харесат, тогава е добре. Всичко това е зад мен в момента. Наслаждавам се да срещам страховете си. Между другото днес пристигна първото ми собствено пиано. След това интервю отивам да го пробвам. Хубаво е да мога да създам нещо сама.

0 Какво мислиш?

Какво мислиш?

Абонамент

 

Email абонамент

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Архив

Free Blog CounterEnglish German Translation
Блог класация